Udda Dag

En annorlunda dag kan man säga.

Kom till jobbet och det första man får höra: Det är 3 av personalen som sjukanmält sig. Så då blir vi 5 istället för 8 som vi ska vara på morgonen. Ja och från poolen får vi inga då det går magsjuka i huset. Så det var bara att köra :) Fast måste säga vi var grymma! Fixade allt förutom städen. Och dem kunde vi strunta i sa chefen. Inte för att vi hade hunnit med dem ändå. Vi sa det att vi ska vara stolta över hur effektivt vi jobbade :) Just det innan vi började jobba så gick vi in och sjöng för 90 åringen....han blev verkligen rörd.

Sen när jag skulle ha lunch...la mig på soffan direkt :) Så kommer en fd jobbarkompis (hon slutade för inte så länge sen) instormandes som bara hon kan göra och tjötar livet ur mig....hon är världens goaste människa men prata kan hon :) Fick iväg henne då jag hade 20 min kvar av rasten...äntligen lite vila!!

Och inte nog med det så gick det stora brandlarmet på eftermiddan. Så det var bara att springa :) Upp till där branden var och som tur var så var det bara massa rök....personen i fråga hade satt på stekpannan på plattan och sen gått ut. In kommer brandmän å grejer. Å ambulansen. Fatta vad detta kostar?? Men det betalar ju inte han tyvärr. I alla fall vädrade vi ut men kläderna luktade rök sen....

Efter jobbet hämtade jag och Johan ungarna från fritids och dagis. Ungarna var så trötta så de var båda i säng vid 18.30. Har sedan druckit lite kaffe och beundrat mina nya kläder :)

Har även suttit med mitt schema. Det är inte lätt att få ihop det. Vi har 6 veckors schema då vi har årsarbetstid. Men jag tror jag lyckas ganska bra :) Ganska roligt att lägga sitt eget schema men lite krångligt med att få till timmarna.

Nä nu ska jag äta :) Och sen blir det Lyxfällan....ett favvo program. Fattar inte hur en del ställer till det för sig. Hur tänker de??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0